En tots els idiomes

Selecciona un idioma
per Solrac Korner

diumenge, 10 de gener del 2010

Dia 29/12/2009 – Budapest – Praga

Ens aixequem de bon matí i anem a comprar el bitllet de tren direcció Praga. Volem sortir després del migdia, ja que tenim una reserva feta al restaurant Sir. Lancelot. A la taquilla de l’estació de tren ens trobem una dona seca, antipàtica i poc atenta (com la majoria de gent d’aquest país) i ens informa que el tren que surt el migdia és a les 15:30, ja que el pròxim seria al vespre, massa tard. Finalment, comprem quatre bitllets i per sorpresa nostra cadascun val 70 Euros, quin robo! Ja que a la seva web el preu eren un 25 euros. La senyora ens diu que ja no queden bitllets més barats, però lo curiós és que aquest bitllet és de 2a classe, igual que els més econòmics. No creiem res del que ens diu, però com hem de marxar cap a Praga, no tenim cap més solució que comprar-lo.
Després de perdre una bona estona a l’estació, marxem ràpidament cap el parlament que tenim hora reservada per visitar-lo a les 11:30h.
Els membres de la Unió Europea no paguen l’entrada al parlament, però per visitar-lo s’ha de fer prèvia reserva per internet i portar el resguard. El Josep va ser qui es va encarregar a fer aquests tràmits.
El parlament ens fan una visita guiada en espanyol, i veiem la cambra del senat, que ja no funciona, una maqueta del parlament feta amb escuradents, que no entrava per la porta i van tenir de desmuntar-la, i la sala de la corona.
Com anàvem amb temps just, vam anar a dinar ràpidament a dinar al Restaurant medieval Lancelot. És un restaurant encarat a l’edat medieval, la seva decoració, les taules, els cambres i la forma de menjar (amb les mana), estan ambientats aquella època. Els plats de menjar són molt grans, per aquest motiu, vam agafar una plata de carns (pollastre, xai, porc...) pels quatre.
El surti anem a recollir maletes al hotel i directes a l’estació de trens, a la nit ja estarem a Praga!!!
El tren tarda en arribar uns trenta minuts, però a part d’això, tot el trajecte va anar perfecte. Per sort, agafem un compartiment de 6 places i durant tot el recorregut només estaven els quatre. Després de 6 hores de dormir, llegir, jugar al UNO i menjar, arribem a Praga.
Quina meravella, està nevant i tot ben blanc. Arrosseguem les maletes com podem per sobre de la neu direcció al hotel. De cop, girem la cantonada d’un carrer, i ens trobem al centre de Praga, ens quedem extasiats aquesta ermosa ciutat. La llum dels edificis i les faroles il•luminen el carrer enfarinat, que bonic!!
Deixem les maletes a l’hotel (Residència), que per cert sembla un camp de futbol l’habitació, i anem a donar un petit vol per la plaça de l’ajuntament i voltants. Aprofitem a fer quatre fotos amb la neu i les llums de Nadal que adornen la plaça, i cansats tornem a l’hotel a dormi.

Nota: A Budapest, abans d’anar a l’estació de tren, visitem: la plaça de hèrcules, avinguda Andrássy i el castell de Vajdahunyad.