En tots els idiomes

Selecciona un idioma
per Solrac Korner

dissabte, 9 de gener del 2010

Dia 28/12/2009 – Budapest

A les nou, l’hora que ens acabem de despertar, ens porten l’esmorzar i en acabar arreglem les lliteres i les maletes. El paisatge és diferent del que hem deixat endarrere, ja ens troben a l’altre costat de l’antic teló d’acer. El policies de la nit no ens hagués fet cap gràcia trobar-nos-els trenta anys endarrere.Arribem a la nostra destinació, Budapest. Baixem i anem a canviar diners, ja que havíem llegit que el millor canvi es trobava a l’estació. No feu cas d’això, si aneu a Budapest no canvieu mai a l’estació d’autobusos ni de tren, aneu al centre de la ciutat que és on hi ha el millor canvi pel que fa a divises.
De la mateixa estació surt el metro. A Budapest et fan pagar els transbords al metro amb dos bitllets diferenciats. Sinó els pagueu, penseu que us pot venir la policia i multar-vos. Amb el metro arribem el nostre hotel, que és un tres estrelles completament nou, a prop d’una avinguda principal.
Un cop hem deixat les maletes comencem a caminar per la ciutat, tot i això hem comprat el bitllet de metro de 24 hores, ja que és una ciutat gran i ens hem de moure amb transports públics.
Visitem el centre de la ciutat i anem a dinar a el restaurant Fatal. Per menjar ens posen un plat enorme de carn que no ens el podem acabar.
Ben tips, visitem el pont de les cadenes que passa el riu Danubi. Seguidament agafem metro i autobús i anem a la zona alta de Budapest, on trobem el castell de Buda.i el palau Real. Es va fent de nit, i tenim els nostres peus la ciutat, és una vista panoràmica.
Cansats, ens dirigim cap a l’hotel, agafem el banyador i anem cap a unes termes per relaxar-nos, ja tocava!!!!
El Balneari Széchenyi (districte XIV, Av. Állatkerti, núm. 11.) és dels més grans d’Europa, hi ha tres piscines exteriors i moltes més interiors, amb diverses saunes i banys turcs.La piscina que més ens agrada és l’exterior amb una temperatura de l’aigua de 38ºC, i a on es veuen diversos homes jugant els escacs. El lloc és espectacular. Ens estem unes tres hores en remull, seguidament marxem a dormir a l’hotel.